kais ili remen namenjen za pokretanje remenica

Remen ( Kaiš )

Remen ili kais je masinski element cija je namene pre svega da vrsi prenos snage sa jedne osovine na drugu. To se desava preko masinskih delova koje se zovu remenice. Snaga koju remen prenosi moze biti izmedju vise osovina, odnosno vratila. Kod ovog slucaja ono sto je osnovno je da jedna osovina odnosno remenica bude pogonska dok sve ostale mogu biti one koje su pogonjene.

Materijali, bitna stavka u ovom masinskom elementu jeste materijal od kog je sam remen odnosno kais napravljen. Jer od toga zavisi koju od snagu moze da prenosi i samim tim prihvati. Neki od materijala koji se koriste u izradi remena jesu guma kao osnov, zatim guma ojacana celikom, polisterom ili cak i aramidom. U nekim slucajevima gde se radi o malim prenosnim snagama moze se koristiti i plasticam remen. Nekada u izradi remena, uglavnom pljonsnatog, korscena je za izradu i koža, a nekada i debelo tvrdo platno. Danas je sve to usavrseno i dovedeno do perfekcije. Neki od osnovih remena jesu : 

Pljosnato remenje se izradjuje od raznih materija kao sto je npr polyester, koza, poliamid kao i mnogi drugii. Ovi materijali se u izradi mogu medjusobno kombinovati. Moguca je izrada i od samo jedne vrste materijala.

Zupcasto remenje
  se sastoji iz takozvanog vucnog dela i zubcima kojima je oblozen sam unutrasnji obod kaisa, odnosno remena. Vucni deo remena se sastavljen od amraturne zice koja je pokrivena vestackim kaucukom, nesto slicno izradi automobilske gume. Dok zubci koji se nalaze po unutrasnjem obimu su ravnomerno rasporedjeni preko celog unutrasnjeg oboda remena. Oni su zasticeni slojem poliamida kojim se ti zubi presvlace. Zubi kod ovog remena mogu se proizvode u vise razlicitih oblika. Kao sto su npr poluokrugli oblik, moze biti i trapezni takodje oblik a prozvodi se i obostrano kao i jednostrano nazubljeni remen.

Klinasti remen jos i nazivaju trapezni remen zbog samog njegovog oblika. On se takodje sastoji iz vucnog dela, zatim tu je jezgro i na kraju omotac. Vucni omotac se sastoji i kod zupcastog remena, od armaturne zice u jednom ili vise slojeva. Jezgro se najcesce radio d gume i omotaca jezgra koji se sastoji od pamucnih gumiranih ili vestackih sintetickih vlakana, koje mogu bit ii od poliestera. Klinasti remen se takodje radi u vise oblika u zavisnosti od potreba same masine koje pogoni.

Kod odabira remena je bitno da znate samu debljinu kaisa koji vam treba. Takodje i njegovu duzinu, kod duzina su vam dozvoljena mala odstupanja u koliko vam remenice dozvoljavaju samo stelovanje.

Ovo je tekst koji vam pomaze da se upoznate sa jednim od nash proizvoda.